• دوشنبه ١٣ آذر ١٤٠٢-٠٩:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٤٣
در نشست با نمایندگان شرکت متروسازی چین مطرح شد:

بررسی مدهای جدید حمل و نقلی / همکاری با طرف چینی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

جلسه مشترک همکاری میان ایران و شرکت متروسازی چین برگزار شد و طی آن، مدهای جدید حمل و نقلی تهران و شرایط و موارد همکاری تهران و چین برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه دیدار مسئولان یک شرکت حمل و نقلی چین، با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. 
در این دیدار، طرف چینی ضمن تبیین برنامه‌های خود برای توسعه شبکه  مترو، تأمین واگن  و احداث تراموا، به بیان برنامه‌های خود برای همکاری با ایران جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و اعلام کرد که به دنبال پاسخگویی به  نیازهای حمل و نقل ایران است. 
در ادامه، سئوالات فنی در مورد تراموا، از جمله ظرفیت، الزامات فنی، مسائل و مشکلات اجرایی، هزینه های احداث، مقایسه با سایر مدهای حمل و نقلی، قابلیت این سیستم با توجه به شیب معابر، موضوعات ایمنی، چگونگی شارژ و میزان پیمایش و ... از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، مطرح و طرف چینی، پاسخ تخصصی برخی سئوالات را اعلام کرد و در  مقرر شد در خصوص برخی سئوالات، بررسی بیشتری انجام داده و پاسخ فنی و تخصصی را ارسال کنند. 
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح سئوالات متعدد از طرف چینی گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل، سئوالات مطرح شده در حوزه تراموا و تأسیس خطوط مترو را به صورت مکتوب برای طرف چینی ارسال خواهد نمود. 
وی ادامه داد‌: با توجه به احتمال افزوده شدن مد جدید حمل و نقلی به تهران، باید بررسی های دقیقی در حوزه های مختلف اقتصادی، مالی و فنی صورت گیرد و از  مسئولان شرکت چینی می‌خواهیم تا پاسخ سئوالات را، هرچه سریعتر ارسال کنند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم در دیدار بعدی شاهد ورود واگن های مترو و استفاده از فناوری های این شرکت باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: